Det där med att handla kläder är inte alltid så lätt.

Speciellt inte när man bor i en liten stad som Santa Barbara. När jag var här i Mars 2007 och hälsade på köpte jag två klädesplagg. Ett par shorts och ett bälte. Det visade sig att personen jag var här och besökte redan hade båda.

Under de första dagarna här i höstas köpte jag en t-shirt från Abercrombie som jag var rätt nöjd med. Ett par dagar senare ser jag en idiot i skolan som har samma. Idioten, som jag senare blev bra kompis med, heter Måns och det visade sig att han dessutom äger ett par av ovan nämnda shorts.

Under en av de första föreläsningarna i en kurs jag läste förra terminen fanns det en annan kille som också hette Fredrik. "Coolt", tänkte jag. Det visar sig att han också är svensk, och att han också handlat på JC, eftersom han äger en lika dan t-shirt som jag. Denna person skulle sedan visa sig bli min room mate.

Vi hoppar några månader framåt till igår eftermiddags. Jag har lite tid att döda och sticker ner till Urban Outfitters där jag inhandlar en piké, ett par shorts och en t-shirt. Mycket nöjd beger jag mig hemåt. Vi spolar ytterligare ett par timmar framåt, till imorse då Fredrik kliver in på mitt rum. Vi bara stirrar på varandra. Jag ligger i sängen, och Fredrik står med bar överkropp i dörröppningen. Jag var tydligen inte den enda som handlade på OU under gårdagen, för Fredrik och jag har nämligen exakt lika dana shorts på oss. "Nääääääää", tänker jag. Från och med nu ska jag bara handla på myrorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0