En box full av musik

Nu när jag skriver inläggstiteln inser jag att den har två betydelser. Först och främst:

Klockan 12.07 idag anlände ett paket med mitt nya Audio interface (Mbox 2 Pro) och min nya externa hårddisk.

Om ett litet tag när jag duschat efter träningen och städat undan efter mina kassa morgonrutiner ska jag sätta mig ner och leka med denne. Efter vad jag har hört har jag ett par timmars huvudverk att förvänta mig när jag ska koppla in allting och försöka få det att fungera smärtfritt.

Nu till den mening av inläggstiteln som jag tänkte först. Senaste veckan har jag börjat leka en hel del med en sida som heter pandora.com. Detta är ett "genome project" för musik där låtar med liknande attribut genereras till ens egna radiokanal efter vilken/vilka låtar man valt att utgå från. När jag började experimentera lite med detta började jag med att kasta in Absolute Beginners av Bowie. Efter ett par låtar "plussade" jag en annan låt som dök upp som jag gillade, vilket innebär att sidan utgår även från den låten när den letar efter liknande musik. Efter lite Killers, Smashing Pumpkins, Teddybears och annat har jag nu fått ihop en skön kanal som lirar låtar åt det softare rockhållet, ofta med en keyboard/organ-influens och alltid med en skön "four to the floor"-rytm. Väldigt intressant sida. Just nu letade den fram Bad av U2 vilket passar alldeles utmärkt.

Kommentarer
Postat av: Amelie

Jag träffade Marielle igår. Hon hälsade till dig.

2008-04-03 @ 15:34:04
URL: http://metrobloggen.se/amis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0