En runda med skaten

Kom hem efter att ha flyttat möbler ut till Goleta hela dagen. Fattar inte idén med att flytta ut till en förort, men nu är det så det är och då är det bara att bita ihop och hjälpa till.

Vi står och lastar undermadrass, madrass och soffa på en pick-up och binder det lite halvhjärtat för att det ska hålla sig fast på flaket. Jag säger lite stöddigt till Kimi att hon inte behöver oroa sig, det här håller.

Efter ca 200 meter på motorvägen ser vi i backspeglarna något som fladdrar till från trucken bakom oss. Två sekunder senare ligger madrassen i vägrenen.

Nu när jag äntligen kom hem så insåg jag att jag behöver en gitarrkabel. Jag tar skateboarden ner till trumaffären något kvarter härifrån, som tyvärr är stängd. Till saken hör att jag alltid slår halvt ihjäl mig när jag skatar eftersom jag inte kan skata för fem öre. Men jag bara blundar, spelar upp "The power of love" i huvudet och känner mig som Michael J Fox.

Kommentarer
Postat av: Filippa

haha kan inte tänka mig dig skata...

2008-04-27 @ 21:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0