Derby......

Onsdagar är en av två dagar jag har lektioner i skolan, och också en av två dagar som jag måste upp tidigt på grund av en morgonklass. Hela min drivkraft för att komma upp i morse var att jag skulle titta på DIF-Bajen direkt efter skolan. Nu i efterhand önskar jag att jag inte hade kollat. Så fruktansvärt pinsamt dåligt spel från Djurgårdens sida.

Detta var en misstanke som låg och gnagde efter att ha sett bilder från tidigare matcher, läst matchrapporter samt efter att ha kollat på Aik-DIF. Det är mycket som inte stämmer just nu.

Det jag tycker är intressant är att se tränarnas inställning när laget är så uppenbart svagt. Jag som själv jobbat som "sportjournalist"... hmm... kan inte avsluta den meningen riktigt. Ville mest få in att jag jobbat som sportjournalist på fritiden. Anyways. Hur ska en tränare svara? Är det bättre att vara rak och medge att man inte lyckats föra fram ens budskap till laget eller att ens strategi inte håller eller är det bäst att vara fortsatt positiv och försvara sig bakom de klassiska vaga kommentarerna som "...det är ju viktigt att man springer i en fotbollsmatch"? Personligen skulle jag nog tycka bättre om en tränare som har förmågan att vara självkritisk. Då känns det också som att han har förmågan att ändra på något som går fel. Jaja, det ska bli intressant att se vad Siggi och Paul gör nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0