Måndagsterapi

Vad är det nu det heter när man har en fobi för någonting och som man behandlar genom att utsätta personen för fobiobjektet? Exhibitionsterapi? Whatever.

Det är nog något sånt jag har genomgått under mina terminer här. Som jag tidigare nämnt är ju måndagar "Big Mac Monday" på McDonalds. Detta innebär att en Big Mac bara kostar 1 dollar vilket faktiskt är rätt spektakulärt tycker jag.

Detta har inneburit att jag tvingat i mig en hel del av dom här hamburgarna. Big Mac var inte min favorit från början, och efter ett par måndagar var jag ärligt talat galet trött på den, men fortsatte ändå eftersom det både var billigare och lättare än att laga mat hemma.

Nu när jag flyttat och bor en hårsmån längre ifrån McDonalds har mångadsbesöken blivit mer sporadiska. Då har jag också märkt att jag njutit mer och mer av de första tuggorna av burgaren de måndagar jag är där. Smaken har liksom på något sätt indoktrinerats i mitt huvud och jag verkar helt enkelt ha vant mig.

Om det blir en Big Mac idag återstår att se. Huset luktar fortfarande fisk efter mitt middagsäventyr igår, då det är nog inte otänkbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0