Söndagkväll

Tänkte att det var dags att droppa en rad nu medan riset står på spisen och puttrar. Jag ska försöka laga lax ikväll, något jag inte kan komma ihåg att jag gjort tidigare.

Hade en tanke idag. Ibland när man måste ta sig igenom jobbiga, nervösa saker önskar man att man levde i en komediserie (typ Vänner). Man skulla VETA att allt kommer gå åt helvete, så man skulle inte behöva vara nervös. Dessutom verkar det aldrig riktigt som att dom tar något på allvar i komediserierna, allting är ju så roligt, även för karaktärerna. Men framförallt skulle allting vara över på 30 minuter och man skulle få minst en reklampaus att göra taktiska övervägningar.

Till exempel som när jag skulle göra en grej idag. Vi kan kalla det att "gå till tandläkaren" (jag är så fyndig så att jag nästan blir lite stolt). Jag vaknar jättenervös och vet att runt 12 ska det hela ske. Då borde det ju i alla fall vara över och lugnt någon timme senare. Klockan 3 har hela grejen fortfarande inte påbörjats, och jag sitter så spänd så jag knappt kan röra mig.

Nu ska jag kasta på laxen på stekpannan medan jag lyssnar på David Lee Roths "Ice Cream Man" i vår feta stereo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0